2013. október 28., hétfő

4 lisztes szilváspudingos linzer

Hozzávaló
a tésztához
  • 10 dkg alakor (ősbúza) fehér liszt
  • 10 dkg tönköly fehér liszt
  • 10 dkg tönköly teljes kiőrlésű liszt
  • 10 dkg zabpehelyliszt
  • 20 dkg kókuszzsír
  • 2 csipet só
  • 1 sütőpor
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • 2 db egész tojás
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 késhegynyi őrölt szegfűszeg
  • 2 csapott mokkáskanál őrölt fahéj
  • 24 db Stevia édesítő tabletta összetörve
  • 2 ek kefír
a töltelékhez
  •  60 dkg - 1 kg érett szilva
  • 1 kupak ecet (a zöld flakon, amiben árulják)
  • 1- 1,5 zacskó főzős vaniliás pudingpor
  • 1 dl víz a szilvához
  • 0,5 dl víz a pudinghoz
  • 6 ek Xilit vagy ízlés szerint
  • 1 ek zabkorpa
Elkészítés
1. A lisztekhez adom a sót, sütőport és a szódabikarbónát a fűszereket valamint a citrom héját. Hozzáadom a kókuszzsírt is amit a liszttel elmorzsolok, gyorsan egyneművé gyúrom, hogy ne melegedjen át. Fóliába téve 1 órát a hűtőbe teszem, addig elkészítem a tölteléket.
2. A töltelékhez a szilvát darabolom és 1 dl vízbe + ecet felteszem  20 percre főzni, majd merülő mixerrel pürésítem. A pudingport 0,5 dl vízben a Xilittel elkeverem és a szilvához öntöm, amivel csak épp egy kicsit összeforralom, hagyom kihűlni.

Összeállítás

Belenyomkodtam a tészta 2/3 - át  a papírozott formába, villával megszurkáltam és a zabkorpával megszórtam. Rákerült a szilvapuding, erre pedig a tészta 1/3 részéből készített rács. 180-200 C° -a előmelegített sütőben 22-30 perc alatt készre sütöttem.Tölthető bármilyen édes töltelékkel. Amennyiben vékonyabb tésztát szeretnél, készítsd nagyobb formában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése