2013. október 9., szerda

Sok gyümölcsös müzliszelet

Egy nagyon egyszerű és egészséges édesség ami gyorsan elkészíthető és garantáltan finomabb mint a bolti! A receptet itt nézhetitek meg eredetiben. Csak az itthon lévő összetevők miatt változtattam a recepten.
 Hozávaló
  • 17 dkg kókuszolaj (vaj is lehet)
  • 15 dkg méz
  • 16 dkg nyírfacukor (most 10 dkg Xilit + 5 dkg barna cukor)
  • 35 dkg zabpehely
  • 10 dkg dió (most 5-5 dkg mogyoró és mandula)
  • 10 dkg mazsola (most áfonya)
  • 10 dkg napraforgómag
  • 10 dkg aszalt gyümöcs
  • 4 ek kókuszreszelék

Elkészítés

A mandulát a mogyorót a gyümölcsöket kisebb darabokra aprítottam, hozzátettem a zabpelyhet és a kókuszt. Az egészet áttettem a késes aprítóba és párat pörgettem rajta. (Szerintem egyneműbbé vált az anyag.) Átöntöttem egy keverőtálba. Egy másik edénybe a zsiradékon a mézet és a cukrot egybeolvasztottam/felforrósítottam és ráöntöttem a száraz, aprított anyagra, amivel jó alaposan elkevertem. Papírral bélelt tepsibe öntöttem és érzéssel, de jól belenyomkodtam (a lényeg, hogy jó egyenes és ne laza szerkezetű felülete legyen). 150-160 C°-ra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem (nagyon picikét megpirul), teljesen hagytam kihűlni a tepsiben! Majd egy vékony deszka segítségével kifordítottam a tepsiből, majd visszafordítottam. Most már éles késsel ( nem nyiszabolni, hanem a kés élét a sütire tenni és határozott mozdulattal a kés élét lenyomni) vagy pizzavágóval szeletelhető. A boltival megegyező méretűre daraboltam. Tovább ízesítheted, ha csokiba mártod.

Csokimáz
  • 5 dkg kókuszvaj vagy vaj
  • 5 dkg Xilit vagy cukor
  • 1 púpos ek keserű kakaópor
A vajat a Xilittel egybeolvasztottam, levettem a tűzről és belekevertem a kakaót. Ezt a masszát kentem az előre feldarabolt müzlire és hagytam megdermedni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése