2013. október 3., csütörtök

Szilvapudingos tönkölypite

Dupla adagból készítve normál piteformában (ami a képen is látható)süthető úgy, hogy a teteje a sütinek be van rácsozva. Csak próbálkozom, kísérletezek és amint a képeken is látható a választott forma egy kicsit nagynak bizonyult, ezért kreativitásom előkaptam és sikeresen áthidaltam a problémát. Ha nem árulom el valószínű, hogy azt hinnék, hogy eredetileg is így szerettem volna elkészíteni. Legközelebb ezt a hibát ezzel a sütivel már nem fogom elkövetni. De a lényeg az, független a mérettől és a kinézettől a sütemény csodálatosan finomra sikerült.

Hozzávaló
a tésztához
  • 10 dkg fehér tönkölyliszt
  • 5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 5 dkg zabliszt
  • 10 dkg kemény kókuszzsír
  • csipet só
  • 1/2 sütőpor
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • 1 egész tojás
  • 1 citrom reszelt héja
  • késhegynyi őrölt szegfűszeg
  • csapott mokkáskanál őrölt fahéj
  • 12 db Süssina édesítő tabletta összetörve
  • 1 ek bőven mért kefír
  • 10 szem mandula durvára darálva
a töltelékhez
  • 50 - 60 dkg érett szilva
  • 1 zacskó főzős vaniliás pudingpor
  • 1 dl víz a szilvához
  • 0,5 dl víz a pudinghoz
  • 7 db Süssina édesítő tabletta összetörve
Elkészítés

1. A lisztekhez adom a sót, sütőport és a szódabikarbónát a fűszereket valamint a citrom héját. Hozzáadom a kókuszzsírt is amit a liszttel elmorzsolok, gyorsan egyneművé gyúrom, hogy ne melegedjen át. Fóliába téve 1 órát a hűtőbe teszem, addig elkészítem a tölteléket.
2. A töltelékhez a szilvát darabolom és 1 dl vízbe felteszem 20 percre főzni, majd merülő mixerrel pürésítem. A pudingport 0,5 dl vízben a édesítő tablettával elkeverem és a szilvához öntöm, amivel csak épp egy kicsit összeforralom, hagyom kihűlni.

Összeállítás

A képen látható módon belenyomkodtam a tésztát a formába, villával megszurkáltam és a mandulával megszórtam. Rákerült a szilvapuding. 180-200 C° -a előmelegített sütőben 20 perc alatt készre sütöttem. A forma szélén lévő sült tésztaréteget levágtam és a töltelékre morzsoltam.
A mandulával megszórt tészta
A szilvapuding rátöltve
A sült tészta levágása és rámorzsolása a sütire
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése