2012. augusztus 27., hétfő

Az igazi pitatészta

Többször jártam Görögországban, de a mostani kintlétem alatt sikerült pitatésztába csomagolt gyroszt ennem. Eddig mindig csak a tányérost ettem. Teljesen abban a hitben éltem idáig, hogy a középen felemelkedő zsebes tészta az igazi amit ha a tetején levágnak meg lehet tölteni.Persze mert itthon csak ezt lehet kapni és a gyors étkezdék is ilyenben adják Pedig ez nem a görög, hanem az arab pita! A görög teljesen más, lágy, puha és nagyon laktató.

Hozzávaló 
  • 45 dkg sima liszt
  • 2 dl író lehet (savó, tej, víz)
  • 1 dl víz
  • 2 csapott tk só
  • 2 csapott tk cukor
  • 4 ek olaj
  • 2,5 dkg friss élesztő reszelve a tésztába
Elkészítés

Az összes anyagot olajozott kézzel bedagasztom. Nem lesz egy sima felületű (narancsbőrös marad) tészta, de lágy, selymes tapintású ami könnyen kezelhető. Bedagasztás után 8 egyenlő gombócra osztom és olajozott felületen duplájára kelesztem, majd egyenként kb 22 cm átmérőjűre nyújtom és még 15 percet kelesztem, villával sűrűn megszurkálom és forró, olajjal kikent serpenyőben pár perc alatt megsütöm. Nem szabad kiszárítani! Egymásra teszem a lapokat és azonnal betakarom, hogy ne száradjon ki. Ha nem fogy el akkor fagyasztható és használat előtt felolvasztva, száraz serpenyőben fel kell melegíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése