2012. szeptember 1., szombat

2. Rozskovászos kenyerem

Hozzávaló

 1. Lépés a kovász elkészítése
  • 10 dkg érett rozskovász (készítése itt )
  • 10 dkg világos rozsliszt
  • 1 dl langyos víz
Az anyagokat sütés előtti  napon este bekeverem és lefedve védett helyre teszem a másnapi felhasználásig, de legalább 12 órára.










2. Lépés

Másnap reggel az alábbi anyagokat a kenyérdagasztóval bedagasztatom 20 perc alatt.
  • 30 dkg kovász (a fenti összes kovász)
  • 2,6 dl víz
  • 1,2 dkg Himalája só
  • 50 dkg BL 80 liszt
Amikor a dagasztó végzett, a tésztát kiteszem enyhén olajozott kelesztő tálba és 20 percig kelesztem. A tésztához ne tegyél több lisztet ha netán ragadna a tészta. Így ragad az asztalhoz.










Addig gyúrd enyhén olajos kézzel, míg elválik a laptól az alábbiak szerint.
  1. Átgyúrom a tésztát és lefedve 20 percig kelesztem.
  2. Átgyúrom a tésztát és lefedve 20 percig kelesztem.
  3. Átgyúrom a tésztát és lefedve 20 percig kelesztem
  4. Átgyúrom a tésztát és lefedve 1 órát kelesztem.
  5. Ismét átgyúrom a tésztát, lisztezett szakajtóba teszem varrattal felfelé és 2,5 órát letakarva kelesztem, de legalább is addig amíg a 2x-e meg nem nő a tészta. A tészta akkor jó ha a mutató ujjad hegyével megnyomod és a tészta lassan visszaemelkedik.
  6. Előmelegítem időközben a sütőt 230 C° -a.
  7. A kacsasütő jénait kibélelem sütőpapírral belefordítom óvatosan a tésztát megvagdosom a tetejét, belocsolom vízzel a kenyeret és a jénai tetejét is belülről. Ráfordítom a kenyérre és mehet a forró sütőbe 60 percre fedővel és még 10 percet sütöm fedő nélkül. Rácson hagyom kihűlni és 1 óra múlva szegem meg. Ropog hangosan a kenyér mikor hűl.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése