2013. november 5., kedd

Zablisztből zsemle

Itt találtam a receptet, amit csak megfeleztem és egy picit változtattam rajta. Bármennyire is nagy lepénynek látszik, hidd el, hogy normál méretű zsemlék vannak a képeken.Grillsütőben sütöttem meg, mert nem érdemes a nagy sütőt bekapcsolni ezért a 4 db - ért. Rigó Katalin formázta így a török kenyerét, ami nagyon megtetszett, úgy gondoltam nem ronthatom el a zsemlémet ha így készítem el.




Hozzávalók
  • 22,5 dkg zabliszt + 6 ek
  • 1 ek olaj
  • 1 kk só
  • 1 tk cukor
  • 1 ek lenmagpehely
  • 1 ek burgonyapehely
  • 1 dk élesztő
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • 2,25 dl víz
Elkészítés

Az élesztőt a cukros langyos vízben elkevertem. Minden anyagot a gépbe tettem és bekevertem a tésztát. Egy nagyon lágy, ragadós, szinte massza lett, de a nedvesség kell a zablisztnek mert nagyon sok vizet fel tud szívni sütés közben. De ettől függetlenül nagyon lágynak találtam a tésztát,  ezért 3 ek lisztet kevertem még bele. Nekem elég  volt a 30 perc kelesztés, mert ennyi idő után majdnem elszállt a tészta. Azt mondják, hogy a zabliszt nem kel meg, ezt cáfolom! Állagra nem lesz olyan mint a fehér kelt tészták! Sikér hiányában nem lesz váza a tésztának, hanem nagyon lágy, de kelt lesz. Bőségesen lisztezett felületen 4 egyenlő részre osztottam ( itt kell a további 3 ek liszt, mert csak így lehetett formázni) és a formálását spatulával végeztem, mert állandóan szét akart terülni. Papírozott sütőlapra tettem és letakarva további 30 percet kelesztettem. Mindegyiket mutatóujjammal megböködtem több helyen, mint fent a formázásnál említettem. Hideg sütőbe tettem amit 200 C° -a kapcsoltam és 25-30 perc alatt sütöttem meg. Legközelebb a 6 ek lisztet az alapliszthez fogom mérni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése