2013. január 26., szombat

Rakott kel


Hozzávaló
1,20 – 1,50 kg kelkáposzta
2 zacskó tasakos rizs (25 dkg) vagy nem tasakos
Pörkölthöz
  • 60 dkg darált hús vagy ízlésednek megfelelő (tarja, lapocka, comb pörköltnek való)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • késhegynyi őrölt bors
  • 1 db zöldpaprika szeletelve vagy 3 tk darált paprika
  • 2 db paradicsom darabolva
  • ¼ tk majoránna 
  • 2 tk pirospaprika
  • 3 ek olaj
  • só (a darált paprika sótartalmát vedd figyelembe)
  • ételízesítő a káposzta főzéséhez
Kenéshez és a tetejére
  • 1,5 nagy doboz tejföl
  • 1 egész tojás, pici só
  • maradék kemény sajt (el is maradhat)

Elkészítés
A káposztát negyedbe vágom, leveleire szedem és leöblítem. Majd sós ételízesítős vízben megfőzöm, leszűröm, lecsepegtetem.
                  Megfőzöm a rizst és ezt is lecsepegtetem. A főzővízbe sót és 1 ek olajat teszek.
                                      A pörköltet elkészítem a húsból vagy a darált húsból.
                          A rizst és a pörköltet összekeverem, ez után rétegezem a hozzávalókat.
Olajat öntök az edény aljába, ráteszem a főtt káposzta felét majd az összes rizses húst, meglocsolom a ½ doboz tejföllel, majd ráteszem a káposzta másik felét. Amikor ezzel készen vagyok a nagy doboz tejfőben elkeverem a tojást és a pici sót és ezt öntöm az étel tetejére. Ha van otthon sajt akkor ezt még a tetejére reszelem. 
                                                        A teteje pirosodásáig sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése