2013. május 18., szombat

Kevert kőtt


Ha egy gyors kelt süteményt szeretnél készíteni ez lehet a megfelelő választás. Maximum 35 perc alatt elkészíthető és langyosan nagyon finom. Ami a legjobb benne, hogy kelt tészta és mégsem kell gyúrni, hanem csak jól kikeverni.

Hozzávaló
  • 30 dkg liszt
  •  csipet só
  • 1,5 dl tej
  •  4 ek cukor (kristály)vagy Xillit
  • 2,5 dkg élesztő
  • 3 egész tojás
  • a tepsi kikenéséhez zsír és pici liszt 
  • 10-15 dkg szilvalekvár
  • tetejére 15 dkg dió és 10 dkg porcukor keveréke (Xillitpor)
  • + kevés liszt
Elkészítés

Az élesztőt a langyos tejben egy ek. cukorral felfuttattam. A lisztet átszitáltam, hozzátettem a sót a tojásokat a cukrot és a felfuttatott élesztőt. Jól kikevertem és félretettem 10-15 percre keleszteni. Közben kizsíroztam és kiliszteztem a 22 x 37 cm -s tepsit, előmelegítettem a sütőt 180 C° -ra és összekevertem a porcukrot a darált dióval.
A tészta bő 2/3 részét a tepsibe öntöttem picit elegyengettem, rákentem a szilvalekvárt, megszórtam a diós cukorral, majd berácsoztam a megmaradt tésztával. Ehhez a megmaradt tésztához annyi lisztet tettem, hogy nyújtható tésztám lett, amit derelyevágóval felszeleteltem és ezzel rácsoztam be a tészta tetejét. 15 - 20 perc alatt készre sütöttem. Ennek a tésztának a tetejére akár mák akár túrótölteléket is lehet tenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése