2013. június 1., szombat

Amerikai palacsinta vagy hamis smarni

Sok helyen találkoztam már ezzel az amerikai palacsintával, de jómagam nem készítettem még. Leves mellé édességre vágytunk, gondoltam nosza itt a ragyogó alkalom, megsütöm. Mi tagadás már nem szoktam 20-25 palacsintánál többet sütni és bizony el is ment a kedvem a tűzhely melletti ácsorgástól. Egy jó pár palacsinta kisütése után gondoltam egyet és mint a smarnit egy kis olvasztott vajra öntöttem a maradék tésztát. Hagytam pirulni, majd megfordítottam és mikor már nem volt folyós akkor fakanállal összeszabdaltam és még egy kicsit pirítottam. Nekem nagyon tetszett ez a megoldás is.

Hozzávaló
  • 30 dkg liszt
  • 1 cs sütőpor
  • 1 ek kristálycukor vagy Xillit
  • 1 kiskanál só
  • 6 dl tej
  • 3 db tojás szétválasztva
  • 10 dkg olvasztott vaj vagy margarin
  • bármilyen lekvár vagy amivel szeretitek
Elkészítés

Az olvasztott margarinba keverem a cukrot és a tojások sárgáját. A lisztet elegyítem a sóval és a sütőporral. A vajas masszába öntöm a lisztet, melyet a tej fokozatos hozzáadásával folyamatosan keverek. Keményre verem a tojások fehérjét és a lisztbe óvatosan beleforgatom. Serpenyőben kevés olajon kicsi korongokat sütök. Lekvárral tálalom. Receptet itt találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése