2013. október 11., péntek

Tönkölyös-zabos sajtos rúd

Hozzávaló
  • 40 dkg tönkölyliszt fehér
  • 10 dkg tönkölyliszt teljes kiőrlésű
  • 10 dkg zabpehelyliszt
  • 25 dkg kókuszzsír/olaj (vagy vaj)
  • 10 dkg túró
  • 3 dkg friss élesztő
  • csipet cukor
  • 1,5 dl tej 1,5%
  • 1-2 ek tejföl 12 %
  • 1,5 csapott ek só
Tetejére
  • 1 db tojás a kenéshez
  • 10 dkg sajt a szóráshoz
El készítés
A száraz anyagokat elegyítettem a közepébe beleöntöttem a langyos cukrozott tejben elkevert élesztőt a tejfölt és hagytam felhabzani. Ezután jó alaposan begyúrtam a tésztát (az asztalt nem kell lisztezni nem ragad oda). 1 cm vastagra nyújtottam,(most kell alálisztezni) lekentem felvert tojással, majd feldaraboltam, megszórtam reszelt sajttal. Sütőpapíros tepsire tettem és amíg a sütőt 180-200 C°-ra előmelegítettem, addig pihent a tepsiben. 2 tepsire való lett, amit egyenként 25 percig sütöttem. Egyszerre is süthető légkeveréssel, de akkor félidőben meg kell cserélni a tepsiket és a sütést alacsonyabb hőfokon kell végezni. Finom sütemény!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése