2013. november 9., szombat

Édesburgonyával (batáta) készült teljes kiőrlésű fánk

Vettem egy nagy darab édesburgonyát, aminek a felét megsütöttem köretnek. Sajnos nekem ez nem igazán ízlett. A maradék nyers batátával kellett kezdenem valamit, ezért keresgélni kezdtem. A Mindmegette oldalon találtam rá az alapreceptre amit teljesen átvariáltam.

Darált Xilittel szórom meg a tetejét
Gyönyörű a belseje is
Hozzávaló
  • 20 dkg tönköly fehér liszt
  • 17 dkg teljes kiőrlésű tönköly liszt
  • 6-8 ek alakor liszt
  • 20 dkg főtt passzírozott édesburgonya (batáta)
  • 5 dkg Xilit
  • 14 dkg natúr joghurt
  • csipet só
  • 1 db egész tojás
  • 1 citrom héja
  • 1 tk vaníliaaroma
  • 4,5 dkg kókuszolaj vagy napraforgó olaj
  • 1,5 dkg élesztő
Elkészítés
Az alakor liszt és az olaj kivételével dagasztóba tettem a hozzávalókat, (az élesztőt csak belemorzsoltam) folyamatos dagasztás mellett belecsorgattam az olajat, majd  a 6 kanál alakor lisztet is beletettem, amivel tovább dagasztotta a gép. Ha szükséges akkor kell a további alakor liszt hozzáadása. Letakarva 1 órát kelesztettem (nem tettem langyos helyre, mert nem akartam gyorsítani a teljes kiőrlésű liszt kelesztését), még egyszer átdagasztottam a géppel és ismét letakarva 1 órát kelesztettem. Nagyon szépen megnőtt a tészta.
Duplájára kelt
Bőven lisztezett felületre borítottam, a tetejét csak annyira liszteztem meg, hogy a sodrófa ne ragadjon bele,  és lágy/laza mozdulattal bő ujjnyi vastagra lapítottam a tésztát. Kiszaggattam a közepükbe fakanál nyelével lyukat nyomtam. Felforrósított olajban (egy tésztadarabbal lehet ellenőrizni) úgy sütöm ki, hogy ami a deszkán alul volt (lisztezett) kerül az olajban felülre. Sütése mindkét oldalnak kb 3-4 perc, de vigyázni kell nehogy nagyon megégjen és sületlen maradjon. Azt, hogy átsült -e fogpiszkálót szúrok bele és ha nem ragad akkor kész.Darált Xilittel szórom meg a tetejét és cukormentes lekvárral kínálom.
Az alja kerül felülre először


1 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a recepted! Én is keresem az édesburgonyás recepteket, alkalomadtán ezt kipróbálom!

    VálaszTörlés