2014. május 12., hétfő

Kapros-túrós

Hozzávaló
  • 15 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 10 dkg Diabetstar kelttészta liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 1 ek Xilit 
  • 1 egész tojás
  • 5 dkg vaj
  • csipet só
  • 1- 1,5 dl langyos tej
  • 1 teáskanál sikér
Töltelék
  • 50 dkg sovány túró
  • 10 szem Sussina tabletta porrá törve vagy 3 ek cukor
  • 1 ek teljes kiőrlésű tönkölydara vagy durumdara
  • 1 csokor zsenge kapor
  • 2 db tojás szétválasztva
  • + még  2 ek tejföl és 1 tojássárgája a töltelék tetejére
Elkészítés
A szárazanyagokat összekevertem az élesztőt is csak belemorzsoltam, majd a megolvasztott (nem meleg) vajat és a tojást hozzáöntöttem a langyosított tejjel, amit 1 dl után óvatosan adagoltam, bedagasztom a tésztát. Duplájára kelesztem. Egy 39x23 -s tepsibe kinyújtva beletettem és megszurkáltam. Addig pihent a tészta míg a tölteléket elkészítettem amihez a túrót, cukrot, darát, aprított kaprot és a tojás sárgákat jól kikevertem, majd ebbe óvatosan beleforgattam a keményre vert 3 db tojás habját. Ezt a masszát öntöttem a tésztára, amit 180C°-a előmelegített sütőben 35 percig sütöttem. Ezután a 2 ek tejfölt kikevertem a tojás sárgájával és rákentem a töltelékre amivel még 10 percet sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése