2012. július 21., szombat

Burgonyás kenyér

Ez a kenyér sütőpapírral kibélelt 8 l kacsasütőben készült. Az egyik fedél alatt a másik fedél nélkül gőzös sütőben. Szerintem nagyon látható a különbség. A kenyér nagyon ízletes és sokáig friss marad!           

                                          fedél nélkül gőzös sütőben sütött


                                                                       fedél alatt sütött
 Hozzávaló

      · 1 kg sima fehér liszt
       · 1 ek cukor
       · 4,2 dkg élesztő (Lidl)
       · 3 dkg
       · 4 dl víz összesen (a burgonya vizével együtt)
       · 30 dkg főtt burgonya 
       · 3 dkg zsír
       · 0,5 dl tej

Elkészítés
Kézi dagasztásnál
30 dkg krumplit megpucolok, felkockázom, és sós vízben megfőzöm. Még forrón 3 dkg zsírral  összetöröm. Egy nagy tálba kimérek 1 kg lisztet, mélyedést csinálok bele, ebbe szórok 1 evőkanál cukrot, a 0,5 dl tejet és belemorzsolok egy 4,2 dkg-os élesztőt. Ha az élesztő megkel, a tálba teszem az összetört krumplit 3 dkg sót és 4 dl vizet is. Közepesen lágy tésztát dagasztok és meleg helyen egy órán át kelesztem. Utána átgyúrom, felgömbölyítem, és olajozott tepsire teszem pihenni míg, felmelegszik a sütőm. Vízzel lekenem, bevagdosom és 220 C-os sütőben 55-60 percig sütöm. A héjnak jót tesz a gőz, ezért amikor beteszem sülni a kenyeret a sütő aljába bedobok egy nagy pohár jégkockát! Ha megsült rögtön lekenem, vízzel szépen kicserepesedik tőle

 Gépi dagasztásnál
Amennyiben dagasztóban készítem, akkor az összes anyagot a gép utasítását betartva    bekészítem és 20 perc után átteszem kelesztő tálba. Nem kelesztem az élesztőt, hanem egyenesen belemorzsolom a gépbe. A többi művelet megegyezik a kézi dagasztásnál leírtakkal. Süthető jénaiban vagy egyéb hőálló edényben.


Így is sütöttem már, hogy kettévettem a tésztát. Ebből az adagból 2 db 1 kg - s kenyerem lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése