2012. július 21., szombat

Dagasztás nélküli kenyerem

                                                           Gyönyörű lett a külseje

 
jól bevált jénai edénykém     egérke járta lyukakkal
                                                               
                                                          
 Hozzávalók

  A csésze amivel mérek 3 dl - s
  •  3 csésze liszt (sima fehér liszt vagy fehér tönkölybúza)
  • 1,5 teáskanál
  • ¼ tk porélesztő vagy 1 dkg élesztő 
  •  1,5 csésze víz.
Elkészítése  

A lisztet egy kelesztő tálba szitáltam és az összes hozzávalót hozzátéve jól összekevertem, nem dagasztottam. Egy konyharuhával letakartam és otthagytam másnap reggelig a konyhapulton 12-13 órát. Akkor egy jól belisztezett (én kukoricalisztet használok) deszkára tettem és a két egymással szemben lévő oldalakat egymásra hajtottam. A sütőt bekapcsoltam 250 fokra és egy jénai tálat előmelegítettem benne. A tésztát ebbe a tálba tettem egy laza mozdulattal, egy másik jénaival fedtem be és 230 fokon sütöttem 30 percig. Akkor a tetejét levettem és még 30 percig sütöttem. A végén simán kijött a jénaiból. Nagyon finom, ropogós, de mégsem nagyon kemény, belül pedig nagy lyukak voltak. Az íze pedig csodás. Azt hiszem máskor is így fog készülni ebben az edényben a kenyér.
                                                              

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése