2012. augusztus 26., vasárnap

Lenmagos kenyér


Hozzávaló
• 40 dkg sima fehérliszt
• 10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
• 20 dkg fehér rozsliszt
• 2 tk
• 1 tk cukor
• 2,5 dl tej vagy savó vagy joghurt
• 4 dkg élesztő
• 15 dkg lenmag
Elkészítés
1. A lenmagot leforrázom és 2 órát vízben hagyom dagadni, majd leöblítem, lecsepegtetem. Nagyon nyálkás valami, amit nem lehet leszedni, meg kell várni míg aránylag lecsepeg.
2. Az összes anyagot a gépbe teszem és bedagasztatom. Rugalmas tészta kell, hogy legyen.
3. Meleg helyen 2 órát kelesztem, majd lisztezett felületen átgyúrom, formázom és az állítható sütőedénybe, vagy kinek mi van abba (jénaiba, tortasütőbe, sütőt bíró edénybe) teszem, és bő 30 percig pihentetem.
4. A sütőt 180C°-ra előmelegítem, és 50-60 percig sütöm. (Ezt azért írom így, mert mindenkinek másképpen süt a sütője).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése