2012. augusztus 28., kedd

Zsemle

Hozzávaló
  • 375 gr BL 55 liszt
  • 1 szűk ek sikér ( el is maradhat) 
  • 1 ek burgonyapehely
  • 6 gr friss élesztő
  • 8 gr só
  • 1/2 ek árpamaláta vagy (6 gr cukor)
  • 55gr olaj vagy ( 60 gr vaj)
  • 200 ml víz
  • tej a kenéshez
  • szezám a szóráshoz
Elkészítés

A vizet -élesztőt és 125 dkg lisztet kikeverek kovásznak és 30 percre félreteszem míg beindul. Beleteszem a malátát (cukrot), olajat a többi lisztet és a sót. Jól bedagasztom. Se lisztet se vizet ne adj hozzá, hanem addig dagasszad míg egy kellemes nem ragadós tésztád lesz.Én kenyérsütőgéppel dagasztatom. 1 órát kelesztem, átgyúrom, majd 90 - 100 gr-s gombócokat készítek belőle amit papírozott tepsire teszek és letakarva a duplájára kelesztem. 180 C° -a előmelegítem, gőzösítem a sütőt, addig lekenem tejjel a zsömiket és mindegyiket megszórom szezámmal. 20 perc alatt készre sülnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése