2012. szeptember 7., péntek

Durum pizza

Nagyon izgatta a fantáziámat a durum lisztből készülő kelt tészta milyensége. Az olaszok ezt a lisztet használják gyakorlatilag minden tésztájuk elkészítéséhez. Jobb tulajdonságokkal rendelkezik mint a sima liszt, sokkal lassabban szívódik fel, ezért a cukorszintet sem hirtelen emeli meg, tojás pedig egyáltalán nem kell az elkészítéséhez. Teljesen meglepődtem, hogy milyen kellemes tésztát lehet gyúrni belőle minden erőfeszítés nélkül, továbbá nagyon vékonyra lehet nyújtani.



Hozzávaló
  • 40 dkg durum liszt
  • 2,5 dkg friss élesztő ( vagy szárított )
  • 1 cs tk Xilit ( vagy cukor )
  • 2 tk Himalája só ( asztali só )
  • 2 ek kókuszolaj (napraforgóolaj )
  • 2-2,4 dl langyos víz
A töltelék ízlésednek megfelelően bármi lehet. Ezt a pizzát most bolognai szósszal és rá reszelt sajttal töltöttem meg.

Elkészítés

A liszt közepébe mélyedést készítek, beszórom a sót, cukrot és az elmorzsolt élesztőt. Ráöntöm a víz felét és egy kicsit megfuttatom az élesztőt. Ha már habos egy kicsit, hozzáadom az olajat és óvatosan adagolva a többi vizet. A víz mennyiségénél figyelni kell! Egy nagyon kellemesen lágy tésztát kapok amit lisztezett felületen 6-7 db - ra osztok, gömbölyítem és letakarva 10 percet pihentetem. Egyenként hosszúkás oválisra nyújtom, felére kerül a töltelék a másik felét rácsozóval bevágom. A töltelék körül vízzel lekenem majd a rácsozott részt a töltelékre hajtom, szélét körbe jól összedolgozom. Tetejét egész tojással kenem és papírozott tepsiben, előmelegített sütőben 200 °C - on piros, ropogósra sütöm 20 perc alatt.

Kel az élesztő
7 gombócra osztottam

Tölteléket rátettem

Sütőpapíron sorakozva

Kész és nagyon finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése