2012. szeptember 9., vasárnap

Gyors reggeli zsemle

Kipróbáltam egy új kovászt, de biztosan elrontottam valamit, mert nem kelt meg a kenyér úgy ahogyan kellett volna. Azért (nem tudom miben is reménykedtem) mégis beraktam sülni, hát szegénykém úgy nézett ki mintha Józsi ment volna át rakta úthengerrel. Sajnos el kellett válnunk és a szemetesben kötött ki. Szombat este volt egy szelet kenyér nélkül. De most még a mélyhűtőben sem volt lefagyasztva egy szelet sem.. Nagyon megörültem mikor rátaláltam erre a receptre ezen az oldalon. Így nyugodtan tudtam nekilátni némi változtatással, vasárnap reggel a friss zsemle sütésének.

Hozzávaló
  • 40 dkg BL 55 liszt
  • 2 tk só
  • 1 tk cukor
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1 kk sikér
  • kb 2,5 dl víz
  • 1 ek olaj
 Elkészítés

A dagasztóval bedagasztatom a tésztát, kelesztőbe átteszem és a duplájára kelesztem. Gyengéden átgyúrom, (tényleg gyengéden) 10 percet pihentetem.
Kukoricalisztes asztalon 1,5 cm vastagra nyújtom a tésztát és egy 8 cm átmérőjű szaggatóval 9-10 db zsömit szaggatok. A maradék tésztát összegyúrom és abból is készítek. 
1/2 órát pihentetem egy papírral bélelt tepsin a kiszaggatott zsömiket. Előmelegítem a sütőt közben 250 °C-a és 10 percig az egyik felét majd megfordítva egyenként a másik felét is 8-10 percig sütöm. Én légkeveréssel sütöttem és figyeltem, hogy szépen pirul -e.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése