2012. december 17., hétfő

Isler

Hozzávaló
  • 50 dkg liszt
  • 40 dkg margarin
  • 20 dkg dió (fele lehet mandula)
  • 20 dkg cukor (xillit)
  • 4 tojás sárgája
  • 1 cs sütőpor
  • 2 vaníliás cukor
továbbá 
  • lekvár az összeragasztáshoz
  • étcsoki vagy tejcsoki + 1 ek olaj a felület mintázásához
  • tojás fehérje + cukros darált dió a felület szórásához
Elkészítés

Sütés előtti napon összeállítom a tésztát, fóliába csomagolva a hűtőben pihentetem egy éjjelen át. Erősen lisztezett felületen 3 mm vastagra nyújtom ( 3 egyenlő részre osztom a tésztát eggyel dolgozom a másik kettőt visszateszem a hűtőbe). Papírozott tepsire teszem egy kicsit távolabb egymástól a kiszúrt tésztát és 170 C° -a előmelegített sütőben 10 percet sütöm. Vigyázz! Nagyon hamar megég! Amikor kihűlt a tészta akkor lekvárral összeragasztom és ízlésemnek  megfelelően díszítem.
Jelen esetben 
1. A tejcsoki gőz fölött megolvasztva + 1 ek olaj. Egy zacskó aljára nagyon pici lyukat vágtam és ezen keresztül folyattam a sütire a csokit.
2. A tejcsoki gőz fölött megolvasztva + 1 ek olaj.A süti tetejét óvatosan a masszába mártom a felesleget lecsepegtetem.
3. A tojásfehérjét egy kicsit kikeverem, ezzel kenem a süti tetejét, majd a cukros darált dióba mártom.
Minden esetben meg kell várni míg megszárad a süti teteje, utána dobozolható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése