2013. február 22., péntek

Töltött oldalas

Hozzávaló

  • 1,5 kg egyben hagyott sertés oldalas 
  • só, bors
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1,5 dl víz vagy sör
  • só, bors és a fokhagyma mellett még ezt is használtam a hús bekenéséhez
Töltelékhez
  • fél dl olaj
  • 1 fej vöröshagyma aprítva
  • 2 g fokhagyma szétnyomva
  • 20 dk sertésmáj apróra vágva
  • 4 db zsemle beáztatva, kinyomkodva
  • 2 egész tojás
  • fél tk őrölt kömény
  • 1 csokor petrezselyem felaprítva
  • só, bors
  • ha igényli akkor kevés zsemlemorzsa

Elkészítés

A húst egyben veszem meg és a hentessel a csont felett felszúratom, minén nagyobb zsebet készíttetek rá. Megmosom és a fenti fűszerekkel alaposan beízesítem. Félre teszem és közben elkészítem a tölteléket.
Olajon megfuttatom a hagymát, ráteszem a májat és összesütöm. Ha kihűlt egy kicsit, a  jól kinyomkodott zsemléket, petrezselymet, tojásokat és a többi fűszert hozzáadom. Jó alaposan összedolgozom és az oldalasba vágott résbe beletöltöm. Nem kell nagyon feszesre tömni. Ha elkészültem vele akkor a rést hústűvel zárom. A kimaradó tölteléket a hús mellé halmozom. Aláöntöm a vizet vagy a sört, fóliával jól lezárom és előmelegített 200 C° -s sütőben puhulásig párolom, majd fedetlenül 180 C°-n pirosodásig sütöm. Ha kihűlt a csontok mellett remekül szeletelhető!


1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta!!! Köményt és sört még nem használtam hozzá :), de petrezselyem zöldből dupla adagot adok bele.

    VálaszTörlés