2013. december 20., péntek

Teljes kiőrlésű linzer

A receptet itt találtam. Köszönet érte! Egyből dupla adagot készítettem belőle az ünnepekre. Minimális változtatással készítettem a magam kedvére.
Hozzávalók
  •  50 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt (40 dkg liszt + 10 dkg darált dió is lehet)
  •  20 dkg margarin (vagy kókuszzsír)
  • 14 dkg fruktóz (vagy ennek megfelelő mennyiségű édesítő tabletta porrá törve)
  • 2 egész tojás
  • 4 ek kefír
  • 2 citrom reszelt héja
  • 2 mk szódabikarbóna csapottan ( 4 g )
  • 2 csipet só
Tetejére
  • olvasztott csoki vagy tojásfehérje a kenésre 
  • darált dió amibe belemártom a tetejét
Töltésre cukormentes lekvár

 Elkészítés

A liszthez adtam a sót a fruktózt a szódabikarbónát, a citrom héját, majd belemorzsoltam a margarint. A tojást a kefirrel elkevertem és ezzel gyúrtam össze a tésztát. 1 órát a hűtőben pihentettem. 2-3 mm vastagságra nyújtottam (tényleg nagyon vékonyra kell mert megvastagszik) 4-5 cm átmérőjű szaggatóval kiszaggattam. Egyforma darabszámú telit és  lyukacsosat készítettem.  Papírral bélelt tepsiben 180 C° -ra előmelegített sütőben 15 percig sütöttem. Nem szabad megégetni! Hagytam kihűlni, majd a lyukacsosakat lekentem tojásfehérjével és darált dióba mártottam, hagytam megszáradni. 1 telit és 1 lyukacsosat lekvárral összeragasztottam. Dobozoltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése