2013. december 27., péntek

Svéd csirke

Ennek az ételnek az az érdekessége, hogy nem kell előfőzni semmit sem, tehát ezáltal háziasszony kímélő és rendkívül finom. 




Hozzávaló (egy 24 x 38 cm-es tepsihez)
  • 1 db egész csirke (vagy amiből szeretnéd, de csirke legyen)
  • 2 zacskó gyorsrizs (vagy előfőzöttként is ismerik)
  • 4-5 db krumpli
  • 6-10 szelet bakon szalonna 
  • 4-5 g fokhagyma
  • 1 nagy sárgarépa 1 cm-es darabokra vágva (el is maradhat)
  • 15-20 dkg sajt
  • pulyka vagy csirke fűszersó (de lehet helyette: kakukkfű, majoránna, fokhagyma granulátum stb.)
  • bors (én helyette chiliport használtam)
  • 1 dl olaj
  • 1/2 l víz
Elkészítés


A tisztítási előkészületek természetesek, ezt nem írom le! A csirkét  közel egyforma nagyságúra feldaraboltam. A tepsi aljára egymás mellé raktam a bakon szalonnát, amire ráöntöttem a rizst, erre került a sárgarépa és minimálisan sóztam. Majd a krumpli jött, amit közel 1 cm-re szeletelek. Vékonyabb ne legyen, és ne fedje egymást! Ezt a réteget is minimálisan sóztam. Az alaposan befűszerezett és sózott csirkedarabokkal betakartam a krumpliréteget, a húsok közé tettem egészben a fokhagymákat, ráöntöttem a vízzel elkevert olajat, fóliával letakartam és 200 C° -a előmelegített sütőben 50-70 percig pároltam (ellenőrizni a puhaságát), majd megszórtam a reszelt sajttal és 10 - 15 percig (pirosodásig), sütöttem. Rendkívül ízletes étel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése