2012. augusztus 15., szerda

Még gyorsabb gyors kovászos kenyerem

Gyorsan kellett kenyeret sütnöm,  mert egy szelet sem volt otthon. Gondoltam gyors kovászosat kéne készíteni, mert a sok élesztő nem tetszik a gyomromnak és az epémnek sem. Próba szerencse az 1 dkg élesztővel lesz - e ereje ennek a kovásznak fellazítani az összesen 70 dkg liszttel készült kenyértésztát. Nagyon örülök mert igazán szép és finom kenyeret készítettem. Itt és most felmerült bennem a kérdés, hogy kell- e az egész éjszakás kovászolás?
Hozzávaló
  • az egész gyors kovász, elkészítése itt de nem egész éjszakás kelesztéssel hanem bekeverés után csak habossá válásáig (beindulásáig ez kb 2 óra volt) hagytam meleg helyen és utána feldolgoztam.
  • 2 dl víz
  • 2 ek olaj
  • 1 ek ecet
  • 50 dkg BL 80 liszt
  • 2 tk só
  • 2 ek burgonyapehely
  • 2 tk sikér
Elkészítés

A fenti felsorolás sorrendjében a kenyérsütőgépbe pakolom az összes anyagot és  bedagasztatom a tésztát, majd kelesztő tálba teszem és  duplájára kelesztem, ez kb 60 perc. Enyhén lisztezett felületen gyengéden, de alaposan átgyúrom és formára igazítom. Abba az edénybe teszem amibe sütni fogom. Fedeles jénaiba tökéletesen megsüthetjük, sütőpapírt tehetünk az edénybe és fedelestől 200-210 C° -a előmelegített sütőben 60 percig sütjük a kenyeret, majd kiborítjuk és hagyjuk kihűlni és utána szeletelhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése