2012. augusztus 19., vasárnap

Szezámos hamburger zsemle


Nagyon szerettem volna  Mekis vagy a Burger King-s hamburgerzsemléhez hasonlót készíteni. Szeretjük ezeket az édeskés, puha, lágy zsemléket de a benne lévő adalékoktól mentesen akartam ilyent gyártani. Soha nem találjuk meg pontosan azt az ízt, de a fiaim azt mondták, hogy ez nagyon hasonlít hozzá és igazán finomra sikerült.

Hozzávaló
  • 50 dkg BL 55  liszt
  • 1 ek sikér
  • 310 ml tej
  • 1 dkg élesztő
  • 3 ek kókuszzsír (lehet 5 dkg lágy margarin)
  • 2 csapott ek Xillit (lehet kristálycukor)
  • 1 ek méz
  • 1 tk só
  • 1 ek burgonypehely
  • tej a teteje kenéséhez
  • szezámmag
Elkészítés

A dagasztóba teszem felsorolás szerint a tejet, cukrot, mézet, élesztőt,  kókuszolajat, lisztet, sikért, burgonyapelyhet és a sót. Elindítom a dagasztást. Végeztével kelesztő tálba teszem a tésztát és 2 órát letakarva langyos helyen duplájára kelesztem, de ez alatt az idő alatt 1x-2x átgyúrom. A megkelt tésztából 10 db kb 90-93 dkg - s gombócokat formálok. Papírozott tepsire teszem/elosztom és a tenyeremmel minden gombócra nyomást gyakorlok azaz egy kicsit kilapítom. Letakarva további 60 percet kelesztem, de időközben 180-200 C°-ra előmelegítem és gőzösítem a  sütőt.  A zsömiket tejjel lekenem és szezámmal megszórom.20-30 perc alatt szép pirosra sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése