2014. október 5., vasárnap

Húsgombócleves anyukámtól kicsit másképp


Hozzávaló  
  

A leveshez                                                    
  •   1 szűk ek zsír                                             
  •   2 db dundi nagyobbacska sárgarépa (1cm kocka)
  •   1 db dundi fehérrépa (15 dkg(1cm kocka)
  •   1 nagy fej vöröshagyma (apróra)
  •   1 db karalábé (1cm kocka)
  •   10 dkg zellergumó (1cm kocka)
  •   2 l víz
  •  1,5 csapott ek só
  •   petrezselyem (apróra és a kész levesbe szórom, ezzel nem főzöm már)
  •   chili (ha valaki szereti a csípőset)


A húsgombóchoz
  •  40 dkg -  ½ kg darált hús
  •    1 kisebb fej  vöröshagyma
  •    2 tk só
  •    ¼  tk bors
  •    1 db egész tojás
  •    1 tk útifűmaghéj
  •     kisebb csokor petrezselyem
  •    1 g fokhagyma
  •    3 ujjnyi kelkáposzta

Elkészítés
Az olajon megfuttattam az apróra vágott vöröshagymát, majd rátettem az 1 cm nagyságúra darabolt zöldségeket és együtt pároltam kicsit, míg szép sárga színt enged a répa. (Az olajnak a répától szép sárga színe lesz és a leves úgy néz ki mint a húsleves). Felöntöttem vízzel, beletettem a sót és amikor forr a leves, beleteszem a gombócokat. Ellenőrizve, hogy egyben maradnak e. Ha kifehéredett a gombóc és volt olyan drága és nem esett darabjaira, akkor lefedem a gépet és leves programon készre főzöm. 
Gombóckészítés: a hagymákat a petrezselymet és a kelkáposztát aprítóba tettem, majd hozzáadtam a 2x ledarált húst a tojást, sóztam, borsoztam. Rászórtam az útifűmaghéjat és jó alaposan összedolgoztam. Fagyi kanállal adagoltam és gömbölyítettem a gombócokat. Így szép gusztán egyformák lesznek. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése